gå dig smal 2012 Toyota Prius Four recension noter

hur går man ner i vikt utan att träna 2012 Toyota Prius Four recension noter

SENIOR ONLINE EDITOR RORY CARROLL: Så jag är först. Jag är inte en enorm Prius-fläkt, men jag uppskattade att plastytorna i Prius-interiören inte är avsedda att likna läder. Istället,

Annat än det lilla flyget, har Toyota Prius 2012 lite att tjäna en rekommendation.

Mycket har skrivits om fördelarna med att köpa en Prius för miljön, men låt oss förstå det här: Köp en helt ny bil för att hjälpa miljön att vara som att äta ett dussin munkar och två pounds bacon vid varje måltid i ett försök att gå ner i vikt. Men om man bryr sig om miljön betyder det att du lever ett liv helt utan samband med något närliggande skäl eller trodde du absolut måste ha en bil tillverkad speciellt för dig och skickas till dig på en båt från Japan, och sedan transporteras till dig med en dieseldrivna traktortrailer kanske det är lurt att köpa en som returnerar mycket bra bränsle körsträcka, även om den bilen är fylld med exotiska giftiga material som inte kan kasseras med vår nuvarande avfallshanteringsinfrastruktur. Men, här handlar det om Prius: bränsle körsträckan är inte tillräckligt bra för att motivera att den byggs, än mindre någon som faktiskt köper den. Jag såg en indikerad 44 mpg i främst motorvägskörning vilket är mycket bra. nästan identiska förhållanden, återvände en Volkswagen Passat TDI mycket bättre ekonomi.

Prius acolytes kommer att berätta att Prius gör mycket bättre i staden än på motorvägen, som jag svarar på om du oftast gör bilkörning, borde du bara få ett busskort eller ett Zip Car-medlemskap. Det vill säga om du verkligen bryr dig om miljön.

Passat kommer med betydligt färre av ovan nämnda miljö nackdelar och det är gjort i USA, så det är i grunden bilkvivalenten av att köpa lokalt odlade produkter.

Nackdelarna med att äga en Prius slutar inte att behöva dölja dig själv om ditt kolspår, men bilen är grundligt eländig på många andra sätt.

Prius är i grunden ett modetillbehör för att övertyga andra om att dess ägare lever en slags livsstil. Men som modetillbehör är det skrämmande. Det är ful, ja, men inte i en teknik som är för funktionell för att se ganska bra ut. Det började på så sätt, med ingenjörer som utformade en grundläggande form för maximal aerodynamisk effektivitet. Men när du överväger det andra kan vanliga bilar matcha eller åtminstone nästan matcha sin bränsleeffektivitet, du måste undra om det är nödvändigt för en bil att se ut som en oförskämd fisk.

Åtminstone ser bilar som Chevrolet Volt ut som futuristiska. Det kan kanske inte vara bättre för miljön, men om jag ska köpa en bil med batterier, måste den se lite ut som ett rymdskepp inuti. Att köra Prius är som att använda någon form av kasserad 1990-tal digital digital Assistant. Även om Toyota skulle vara klokt att lägga till en enda gauge som visar föraren hur snabbt sin själ sugs bort.

Men Prius är också ful som en ny, 20 000 kvadratfot McMansion som använder all energieffektivitetsteknik som är tillgänglig för att distrahera sina passagerare från det faktum att det förmodligen inte borde finnas i första hand. Det är ett fundamentalt oärligt förslag.

Till var och en av sinnena ger Prius antingen oändlig sorg eller oändlig elände. Det är som om Toyota satte sina allra bästa människor på att ta bort varje ounce av glädje från bilindustrin.

Men de kommer fortsätta att sälja som varmkaka.

EXECUTIVE EDITOR ROGER HART: Rory visste primärt själen mindre Prius, eftersom det var väldigt lite glädje att köra den här bilen. Jag hittade sätena så obehagliga som alla på marknaden idag, inklusive de från

Och oavsett hur många hybrider jag kör, kan jag fortfarande inte komma över den obekväma känslan av de regenerativa bromsarna, och i den här bilen, tvekan i drivlinan, även i hastighet. Det är en sak att gå på gasen och måste vänta tills datorn visar vad som behövs för att börja framåtriktad rörelse. Det är en annan som reser på vad du tyckte är en konstant hastighet och känner, inte bara genom sätet på dina byxor, men också genom gaspedalen, en på / av sorts saker. Det är mycket udda och inte alls förtroendeinspirerande.

De hårda däcken ger en ganska grov rida och inte en massa grepp och det var mycket mer vindbrus som krypte in i stugan än jag kommer ihåg. Och den delade bakruta-saken fungerar inte för mig, det var heller en dålig idé i Pontiac Aztek, och det är fortfarande en dålig idé här. Den horisontella stapeln blockerar alltför mycket bakifrån.

Jag tittar på Prius som en hel rollsamling av kompromisser, absolut högteknologiska kompromisser, men för $ 33k kunde du köpa flera olika fordon som skulle ge bättre bränsleekonomi, om det är ditt mål att köpa en bil. En laddad Volkswagen Jetta TDI kostar till exempel cirka 27kk, blir bättre bränslekvot och har inte någonstans nära kompromisserna. Visst, det skriker inte en grön som Prius, men det skulle vara den enda nackdelen.

ASSOCIATE EDITOR JAKE LINGEMAN: Det första du kommer att bli irriterad med i 2012 Prius Four är att pipa. Det piper när du kommer in utan anledning och det pipar också som en sopbil när du säkerhetskopierar. Jag hatar det med en passion.

Det andra jag inser efter att ha fyllt bilen upp i morse var bränsleekonomin. I genomsnitt 32 mpg. Verkligen? Detta är tänkt att vara en högeffektiv hybrid, du kan få dessa nummer ur en Mazda 3, och det har väldigt mer själ.

Sannerligen gjorde jag ingen ansträngning för att spara gas, men jag behöll det i Eco och EV-läget för det mesta. De få gånger jag bytte till power-läge var jag faktiskt lite förvånad över att dra av linjen. Det var inte farligt eller agoniserande långsamt som jag förutspådde.

Jag kunde inte bli helt bekväm på platsen heller, men det kände mig lite bättre på morgonen när jag sänkte sätet till en bra höjd. Visningarna är anständiga överallt men ut bakom. Som gubbarna sa den horisontella linjen kör rakt över backspegeln.

Styling är typisk Toyota, inifrån och ut. Utsidan ser ut som en Prius. Och inredningen är relativt intetsägande. Återigen kommer jag att ekosera ovanstående uttalanden, jag hatar att huvudskärmen går tillbaka till navigationen när du inte rör den.

Priset på cirka $ 33.000 är där bilen vanligtvis faller. Jag vet att du kan få en Nissan Altima eller en Chevrolet Cruze Eco för det priset, förmodligen billigare, och du skulle återvända ungefär samma körsträcka. Detta är en av de få bilarna idag som jag verkligen inte kan hitta inlösande värde i.
gå dig smal 2012 Toyota Prius Four recension noter