vad ska jag äta för att gå ner i vikt 2016 diet trender

hjälp att gå ner i vikt 2016 diet trender

För din nyårsupplösning kanske du har lovat att gå glutenfri. När allt sagt sa din granne det hennes hemlighet för att kasta pund och ha det friska, glada glöd.

Eller kanske behöver du en snabb omstart efter allt som du äter och dricker. Wouldn a av den sorten som pryddes av kändisar, gör tricket? På samma sätt har du kanske läst om hur fasta en dag i veckan hjälper människor att sätta på vägen till ett längre liv.

Men fungerar dessa strategier och andra som skapar rubriker verkligen? Är de faktiskt bra för dig, och är de värda uppmärksamhet, tid och pengar som viktiga livsstilsförändringar brukar innebära?

Vi checkade in med hälsoexperter på de bästa diettrenderna som de regelbundet stöter på genom att arbeta med kunder eller poring genom studier. Och här är deras behov:

Några publikationer proklamerar glutenfri frenesi passerar Men det är inte vad experter ser och samma publikationer noterar att en uppskattad tredjedel av amerikanska vuxna är oroliga över gluten att de letar efter sätt att minska eller eliminera det från deras dieter.

livsmedel säljer fortfarande starka, säger Sonya Angelone, en Marin County, Calif. baserad dietist och talskvinna med Academy of Nutrition and Dietetics.

Men hon och andra experter säger att det finns lite bevis på att de flesta behöver nej att glutenproteinmänniskor har konsumerat i vete, korn och råg i tusentals år.

Glutenfri är endast medicinskt nödvändig för 1 procent av amerikanerna som har diagnostiserats med celiaki, en autoimmun sjukdom där intag av gluten orsakar skador på tunntarmen och kan vara livshotande. Ett annat litet antal människor har fått veta av sina läkare att de har glutenkänslighet, i vilket fall splurging på födelsedagstårta kan utlösa problem med matsmältning, immun och jämn kognitiv funktion, tillägger Angelone.

Kevin Lomangino, chefredaktör för Health News Review, tvivlar på att människor känner sig bättre efter att ge upp gluten, vilket ofta är förknippat med livsmedel som är rika på raffinerade kolhydrater. Men det är troligtvis en placebo effekt, säger han. inte för att det finns något dåligt om gluten. Du mår bättre för att du gjorde en förändring. Ellen DiPaola, en polikliniker senior dietitian vid University of California San Francisco, säger att glutenfri kan vara utmanande men det finns ingen skada i den om det leder människor att skära på bröd, pasta och mellanmål mat och så länge som de Byt ut dessa energikällor med hälsosamma alternativ som hela korn, baljväxter och grönsaker. Problemet kommer när människor tror att ofta dyrbara glutenfria godis och snacks är mer näringsrika.

du äter riskakor hela dagen, istället för potatischips, säger Angelone, inte ett hälsosamt val. fasta

Fastande är inget nytt, med heliga, asketiker och vanliga människor väljer perioder av självförnekelse som en väg till upplysning, andligt och annars. Moderna förespråkare säger intermittent fastande kan hjälpa till att minska fetma och diabetes, förbättra hjärt-kärlsjukdom och förlänga livet.

Populära strategier har att människor går matfria i 24 timmar en eller två gånger i veckan, hoppar över frukost eller äter som en fasta dagligen i 20 timmar, då äter en stor måltid, vanligtvis på kvällen.

Experter säger, säkert, en dag att fasta varje vecka kan minska någon vecka kaloriintag, som teoretiskt kan hjälpa till med viktminskning, men totalt sett avskräcker de praktiken. Dess fördelar haven har bevisats, och det är inte ett långsiktigt sätt att förlora eller bibehålla vikt, säger DiPaola.

Tillägger Lisa Cimperman, en registrerad dietist vid Cleveland University Hospital Hospital Medical Center och talesman för Academy of Nutrition and Dietetics: en metabolisk synvinkel,
vad ska jag äta för att gå ner i vikt 2016 diet trender
vi vet att metaboliseringen saktar sig i perioder av svält. Hon tillägger att människor är benägna att överdriva när de bryter sig snabbt. verkar bara skapa ett dåligt psykologiskt spel. Vi kan hjälpa oss själva: Vi tittar fortfarande på kändisar för näringsråd. Betrakta populariteten av dieter som, som liknar fasta, lovar snabb viktminskning såväl som andra korta och långsiktiga hälsofördelar.

Gwyneth Paltrow sju dagars rengöring innebär till exempel en kraftig minskning av matintaget, förträngt av smoothies och tillfälliga portioner av fisk eller kyckling.

Experter är i allmänhet skeptiska till att rensa program, eftersom de som hållbara dieter är fasta. De kan också beröva människor med tillräckliga näringsämnen samt fiber för matsmältning.

När det gäller idén om att vi behöver ett rengöringsprogram för att avlägsna ohälsosamma toxiner från våra kroppar säger Jessica Shipley, dietist på Stanford Nutrition Clinic, att: har organ i vår kropp som är utformade för att avlägsna toxiner. beskriv som en lös term som tillsammans med att äta eller dieter helt enkelt är ett annat sätt att få en väl etablerad idé: Vikthantering och förbättrade chanser att räcka för kroniska sjukdomar hjärtsjukdomar, diabetes och cancer kommer med dieter som spänner hela, obearbetade livsmedel , gott om färsk frukt och grönsaker, lite tillsatt socker och en balans mellan fisk och andra magre proteiner, kolhydrater och omättade fetter.

Tanken kommer från Andrew Weil, den utbildade pionjären i Harvard i integrativ medicin, som säger att kronisk inflammation i våra kroppar orsakar majoriteten av kroniska sjukdomar, såsom hjärtsjukdomar, cancer, diabetes, depression och även Alzheimer. Den anti-inflammatoriska kosten som han skapat innehåller Medelhavet diet metoder.

Shipley säger andra dietplaner, som också spänner delkontroll, tjänar detta anti-inflammatoriska syfte, inklusive DASH, eller dietary approaches för att stoppa hypertoni, vilket godkänns av den federala avdelningen för hälsa och mänskliga tjänster.

ingen storlek passar allt som fungerar, säger hon.

DiPaola varnar för att göra direkta samband mellan diet och sjukdomsförebyggande, eftersom sjukdomar kan orsakas av ett komplext samspel mellan många faktorer, inklusive genetik, miljö och stressnivåer. En hälsosam kost är fortfarande en del av en hälsosam livsstil, kan bara hjälpa till att avvärja eller hantera effekterna av inflammatorisk sjukdom eller tillstånd, säger hon.

Under de senaste åren har studier försökt lösa frågan om vilken diet som är bäst för viktminskning: en som är låg i kolhydrater eller låg fetthalt? Studier verkar vara svängande till förmån för en låg carb-tillvägagångssätt.

Men spelar det ingen roll? Shipley säger att alla dieter som innebär att man begränsar mat på olika sätt kan leda till viktminskning. Frågan är om du bekvämt säger nej till bröd, ris, pasta eller potatis.

Frågan är, vad hållbar? säger Shipley. svaret nej, försök något annat. och andra tillskott

Hälsokostaffärer, apotek och online-återförsäljare är försedda med ett brett utbud av ofta högprissatta piller, pulver och multivitaminer som lovar att bygga muskler, hjälpa till med fettförlust och öka ditt humör och immunsystem.

Allt populärtare är probiotiska kosttillskott, vilket bidrar till deras hälsofördelar, och påstår sig bidra till att öka bakterienivåerna i mag-tarmsystemet som är nödvändiga för god matsmältning och övergripande hälsa.

Men experter säger att det inte finns något behov av att de flesta människor lägger på kosttillskott och bidrar till vad National Institutes of Health uppskattar är 37 miljarder dollar per år. Kosttillskott är bara nödvändiga för personer som har en vitaminbrist eller ett hälsotillstånd som gör det svårt för dem att absorbera näringsämnen.
vad ska jag äta för att gå ner i vikt 2016 diet trender